Pikes Peak International Hill Climb Ιστορική Αναδρομή

Εδώ ενημερωνόμαστε για τούς αγώνες 4x4 και τούς συμμετέχοντες.

Pikes Peak International Hill Climb Ιστορική Αναδρομή

Δημοσίευσηαπό theo_ts » Δευτ Ιούλ 08, 2013 9:28 pm

arrivee-pikes-peak-intenational-hill-climb-2013-700x466.jpg
arrivee-pikes-peak-intenational-hill-climb-2013-700x466.jpg (70.85 KiB) 2591 προβολές

19,99km. 156 στροφές. Διαδρομή που ξεκινάει σε υψόμετρο 2.862 μέτρων και τερματίζει σε υψόμετρο 4.300 μέτρων. 18.783 μέτρα σκληρής ανάβασης με κλίσεις που φτάνουν το 10,5% -τα υπόλοιπα είναι κατάβαση με αντίστοιχη μέγιστη κλίση-. Κινητήρες που εξαιτίας της διαφοράς στην πυκνότητα του αέρα λόγω της υψομετρικής διαφοράς, χάνουν περί το 25% της απόδοσής τους και οδηγοί που ενώ προσπαθούν να ολοκληρώσουν την διαδρομή στον καλύτερο δυνατό χρόνο, παλεύουν με την ασθένεια του υψομέτρου. Και όλα αυτά χωρίς φράκτες, χωρίς μπαριέρες και προστατευτικά να σταματήσουν την πτώση στην απευκταία περίπτωση που γίνει το λάθος. Δεν νομίζω πως υπάρχει άλλος αγώνας εκτός από το Pikes Peak International Hill climb που ταιριάζει στην άνω περιγραφή. Μία δοκιμασία που φέρνει για κάποια λεπτά, ανάλογα με την κλάση του οχήματος, οδηγό και μηχανή στα όρια της αντοχής τους με μοναδικό έπαθλο την υστεροφημία. Ένας παραδοσιακός, grassroots αμερικάνικος αγώνας που ξεκίνησε ως “στοίχημα”, συνέχισε ως αγώνας πρωταθλήματος, άρχισε να κεντρίζει το ενδιαφέρον των Ευρωπαίων και των Ασιατών από τις αρχές της δεκαετίας του ’80 και έπειτα και πλέον έχει πάρει πολύ μεγάλες διαστάσεις. Ο δεύτερος μακροβιότερος αγώνας σε αμερικάνικο έδαφος, πίσω μόνο από το Indy 500 και μάλιστα μονάχα για 5 χρόνια!

Το ξεκίνημα

BottomlessPit.jpeg
BottomlessPit.jpeg (213.51 KiB) 2591 προβολές


Πως έφτασε όμως το Pikes Peak International Hill Climb –για συντομία πλέον θα αναφέρομαι στον αγώνα είτε ως Pikes Peak είτε ως PPIHC- στο επίπεδο που είναι τώρα; Στο σημείο δηλαδή οι petrolheads ανά τον κόσμο να το περιμένουν πώς και πώς κάθε καλοκαίρι μαζί με τις 24 ώρες του LeMans ή το Paris-Dakar πχ; Ή αν θέλετε, στο σημείο μία εταιρία σαν την Peugeot να κάνει μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ έξοδα ώστε να ετοιμάσει όχημα ειδικά για αυτόν τον αγώνα και να «κλείσει» τον πιο πετυχημένο οδηγό WRC στην πρόσφατη ιστορία ώστε να εξασφαλίσει για τον εαυτό της το ρεκόρ; Αν ζούσε ο Spencer Penrose μάλλον θα χαμογελούσε με ευχαρίστηση… αλλά ας μην προτρέχω.

Το Pikes Peak είναι ένα βουνό δυτικά του Colorado Springs, στο Colorado των Η.Π.Α. Μέχρι το 1915, ο μοναδικός τρόπος να ανέβεις το βουνό, ήταν ένας στενός, κακοτράχαλος καρόδρομος, κάτι που δεν έκανε χάρες στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής. Αυτό δεν άρεσε πολύ στον Spencer Penrose. Ο Penrose ήταν γεννημένος από πλούσια οικογένεια αλλά εξελίχθηκε σε δεινό επιχειρηματία. Γεννήθηκε με λεφτά, αλλά δεν επαναπαύτηκε και μεγάλωσε την ήδη σημαντική οικογενειακή περιουσία του κάνοντας δουλειές με ορυχεία στην περιοχή του Colorado. Εκτός αυτού όμως, ήταν ευεργέτης, φιλάνθρωπος και μανιώδης συλλέκτης αυτοκινήτων. Επίσης, όχι ότι μας ενδιαφέρει αλλά το βρήκα συναρπαστικό, την εποχή της ποτοαπαγόρευσης, διατηρούσε τεράστια κρυφά αποθέματα αλκοολούχων ποτών. Όπως και να έχει, ο Penrose ανέλαβε προσωπικά τα έξοδα κατασκευής ενός φαρδύτερου, καταλληλότερου για αυτοκίνητα δρόμου που θα αντικαθιστούσε την παλιά διαδρομή και μόλις έναν χρόνο αργότερα, ο εν λόγω «αυτοκινητόδρομος» ήταν έτοιμος. Η ολοκλήρωση του αυτοκινητοδρόμου, συμπίπτει και με την αρχή του PPIHC αφού, για να «τιμήσει» την νέα ορεινή διαδρομή, με χαρακτηριστικό western τρόπο, ο Penrose έθεσε μία πρόσκληση/πρόκληση που απευθυνόταν σε οποιονδήποτε αρκετά τολμηρό: Ποιος μπορεί να ολοκληρώσει την επικίνδυνη, νέα διαδρομή στον συντομότερο χρόνο; Τόσο απλά λοιπόν, γεννήθηκε το Pikes Peak International Hill Climb!
PikesPeakHillClimb1916-345x247.jpg
PikesPeakHillClimb1916-345x247.jpg (23.97 KiB) 2591 προβολές

PikesPeakHillClimb1921-345x247.jpg
PikesPeakHillClimb1921-345x247.jpg (38.98 KiB) 2591 προβολές



Η συνέχεια

Τα επόμενα χρόνια, όπως έχουμε δει και σε άλλα αφιερώματα που περιλαμβάνουν ιστορικές αναδρομές, ήταν δύσκολα… Περιελάμβαναν δύο Παγκόσμιους Πολέμους, ένα κραχ και τόσο πολλές δυσκολίες που δεν αξίζει καν να αναφέρω… Οπότε ας μείνουμε καλύτερα στο «ήταν δύσκολα»… Αυτό που δεν έλειψε ποτέ όμως από την ανάβαση, ακόμα και εκείνα τα χρόνια, ήταν το πάθος των αγωνιζομένων και η ανόθευτη, χωρίς συμβιβασμούς ταχύτητα. Ας μην παραβλέψουμε το γεγονός, πως ακόμα και τώρα, το PPIHC είναι ίσως ο μοναδικός αγώνας που ο κάθε αγωνιζόμενος μπορεί να κατασκευάσει το δικό του όχημα, από δικά του σχέδια, χωρίς απολύτως κανέναν περιορισμό –υπάρχουν φυσικά οι κανονισμοί ασφαλείας αλλά αυτοί είναι αυτονόητοι και έως έναν βαθμό λογικοί- και να το τρέξει στην ανάβαση ακόμα και αν δεν έχει κανενός είδους πρότερη αγωνιστική εμπειρία. Φυσικά οι διοργανωτές όταν εξετάζουν τις αιτήσεις, τηρούν σειρά προτεραιότητας με κριτήριο τα διαπιστευτήρια του εκάστοτε οδηγού, θα ήταν ανόητο πχ να «αποκλειστεί» ο Loeb για να τρέξει ο x ερασιτέχνης χωρίς license αλλά η απειρία ή η έλλειψη αγωνιστικής license δεν είναι λόγος αποκλεισμού. Ούτε η «παρανοϊκότητα» του αυτοκινήτου είναι, εφόσον αυτό πληροί τους κανονισμούς ασφαλείας. Συνεχίζοντας στην ιστορία του αγώνα, άξιο αναφοράς είναι πως η κλάση με την μεγαλύτερη ιστορία είναι η Open Wheel division αλλά και το γεγονός πως κάποια στιγμή τη δεκαετία του 1940, το PPIHC κατάφερε να μπει στο καλεντάρι του AAA/USAC Champ Car! Ναι, καλά διαβάσατε, το Pikes Peak ήταν βαθμολογούμενος αγώνας στο ημερολόγιο ενός πρωταθλήματος μονοθέσιων από το 1946 μέχρι και το 1970!

PikesPeakHillClimb1958.jpg
PikesPeakHillClimb1958.jpg (209.24 KiB) 2591 προβολές


Η “απογείωση”

Για τα επόμενα 10 χρόνια περίπου, τα μονοθέσια διατηρούσαν τα σκήπτρα του βουνού και η υπεροχή τους ήταν αδιαμφισβήτητη. Αυτό όμως ήταν γραμμένο να αλλάξει και έτσι ακριβώς έγινε, όταν οι Γερμανοί –και οι Γάλλοι και εν μέρει οι Ιταλοί και οι Σκανδιναβοί, τέλος πάντων για να μην τα πολυλογώ, οι Ευρωπαίοι- αποβιβάστηκαν στην Αμερική. Η δεκαετία του ’80 ανήκει αποκλειστικά στα τέρατα του Group B. Την αρχή έκανε η Audi με το Sport Quattro της Open Rally Class, στα χέρια της Michele Mouton, το 1984. Φυσικά και κέρδισε τον αγώνα αλλά δεν έσπασε το ρεκόρ. Την σκυτάλη πήραν οι: Walter Rohrl, το 1987 με ένα Audi Sport Quattro S1 E2 και Ari Vatanen, με ένα Peugeot 405 T16 την επόμενη χρονιά. Μάλιστα, το 1989, βγήκε και μία –βραβευμένη- ταινία μικρής διάρκειας με τίτλο Climb Dance με πρωταγωνιστή τον Vatanen και το Peugeot του που όποιος δεν έχει δει, καλά θα κάνει να πατήσει το play στο video που βρίσκεται αμέσως κάτω.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=J-K1B4sTX4o[/video]

Τα κτήνη του Group B, έκαναν κάτι παραπάνω από το να αυξήσουν τη δημοτικότητα του αγώνα και να ανοίξουν τα μάτια των Ευρωπαίων θεατών στο υπερθέαμα που λέγεται Pikes Peak. Έστρωσαν τον δρόμο για τα τεχνολογικά προηγμένα τέρατα της επόμενης δεκαετίας. Κατασκευές ειδικά φτιαγμένες για την ανάβαση με ιπποδυνάμεις που σιγά-σιγά άρχισαν να ξεφεύγουν… Τα 90ies μας χάρισαν επίσης μία από τις καλύτερες και πιο υγιείς μάχες στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Αυτή του Nobuhiro Tajima και του Rod Millen. Οι δυο τους, από το 1992 μέχρι και το 2011, βελτίωναν εαυτούς και οχήματα, έσπρωχναν ο ένας τον άλλον σε ολοένα και μεγαλύτερα ύψη και ανέβαζαν συνεχώς τον πήχη. Ποιος μπορεί να ξεχάσει την Celica ή το Tacoma του Millen. Ή από την άλλη, το Escudo ή το SX4 του Tajima; Για πολλούς, η δεκαετία του ’80 μπορεί να είχε τα τέρατα του Group B και τους θεούς του WRC αλλά η δεκαετία του ’90 ήταν μάλλον η χρυσή εποχή του Pikes Peak και σε μεγάλο βαθμό, την οφείλουμε σε αυτά τα δύο άτομα και τον μεταξύ τους ανταγωνισμό.

Το χρονικό της ασφαλτόστρωσης

Pikes-Peak-Timelapse1-700x378.jpg
Pikes-Peak-Timelapse1-700x378.jpg (60.01 KiB) 2591 προβολές


Στα τέλη της δεκαετίας του 1990 όμως συνέβη και κάτι ακόμα σχετικό με το PPIHC. Το 1998, ένα group «περιβαλλοντικά συνειδητοποιημένων» ατόμων, ονόματι Sierra Club μήνυσε την πόλη του Colorado Springs για παραβιάσεις του Νόμου Καθαρού Νερού –Clean Water Act-. Τι μας νοιάζει σας ακούω να ρωτάτε; Μία από τις απαιτήσεις του Sierra Club, ήταν να «σταθεροποιηθεί» το οδόστρωμα στο βουνό, γιατί τόνοι χώματος και πέτρας έχουν κατρακυλήσει από τις πλαγιές εξαιτίας της χρήσης του δρόμου αλλά και βροχοπτώσεων και άλλων φυσιολογικών αιτίων και μολύνουν τις πηγές και τα ρυάκια. Για την ιστορία να αναφέρω πως τα πρώτα 6 μίλια της διαδρομής που ενδιαφέρει εμάς είχαν ασφαλτοστρωθεί τη δεκαετία του 1950. Το υπόλοιπο ήταν χώμα οπότε μιλάμε για 6 μίλια…. Η πόλη του Colorado Springs πολέμησε όσο μπορούσε τη μήνυση, φοβούμενη τις επιπτώσεις που θα είχε στον αγώνα –και κατά συνέπεια στην πόλη αφού τα οφέλη της πόλης από την ανάβαση, κυρίως οικονομικά, ήταν σημαντικά- μία τέτοια ενέργεια αλλά επειδή είχε απέναντί της έναν οικολογικό «κολοσσό», με πρακτικά απεριόριστα κονδύλια από διάφορους σκιερούς δωρητές για να συνεχίζει επ’ άπειρον τέτοιου είδους δικαστικές διαμάχες, τελικά συμβιβάστηκε και συμφώνησε να ασφαλτοστρωθεί ολόκληρη η διαδρομή μέχρι το 2012. Όπως και έγινε.

Επίλογος

Large-Image-700x393.jpg
Large-Image-700x393.jpg (63.78 KiB) 2591 προβολές

pp97-12-345x219.jpg
pp97-12-345x219.jpg (22.93 KiB) 2591 προβολές

Suzuki-Sport-XL7-1-345x219.jpg
Suzuki-Sport-XL7-1-345x219.jpg (25.64 KiB) 2591 προβολές


Γι’ αυτό ασφαλτοστρώθηκε η διαδρομή και όχι για κάποιον άλλο λόγο. Βέβαια, η ασφαλτόστρωση της διαδρομής είναι ο μοναδικός λόγος για τον οποίον τα ρεκόρ δεν μετράνε πλέον. Δεν μπορούμε να συγκρίνουμε τον χρόνο του Tajima με τον χρόνο του Loeb. Μπορεί η διαδρομή να είναι ίδια αλλά το οδόστρωμα και κατά συνέπεια τα επίπεδα πρόσφυσης στο 30% της διαδρομής έχουν αλλάξει δραστικά. Ναι, το «ρεκόρ» εξακολουθεί να είναι εντυπωσιακό αλλά δεν είναι πρόσφορο για συγκρίσεις… Από την άλλη, υπάρχει και η ενδεχομένως θετική πλευρά. Η ασφαλτόστρωση της διαδρομής και τα επίπεδα προβολής και αποδοχής από τον κόσμο, άνοιξαν τον δρόμο για κατασκευές που μέχρι πέρυσι θα ήταν αδύνατο να τρέξουν. Μπορείτε να φανταστείτε πόσο υπέροχο θα ήταν αν σε μία προσπάθεια ιδιοφυούς marketing, η Audi πχ, κατέβαζε το LMP1 αγωνιστικό της; Αν ξαναέπερναν μέρος τα CART ή ακόμα και μία Formula 1 (διαβάζει κανένας από την Red Bull; Κανονίστε το). Το ίδιο ισχύει και για τα ηλεκτρικά οχήματα που πλέον έχουν και την δική τους κατηγορία και το πλεονέκτημα των πρακτικά μηδενικών απωλειών ιπποδύναμης λόγο υψομέτρου. Δεν θα ήταν εντυπωσιακό να δούμε σε μερικά χρόνια το ρεκόρ της Unlimited κατηγορίας να σπάει από ένα ηλεκτρικό με την κατάλληλη υποστήριξη; Το συμπέρασμα για εμένα, παρότι δεν είμαι καθόλου αισιόδοξος άνθρωπος, είναι πως το «κόλπο» της Peugeot έπιασε και γνώμη μου είναι πως θα βρει μιμητές στα χρόνια που έρχονται. Φυσικά, οι παραδοσιακές αξίες όπως ο Tajima, η οικογένεια Millen κ.ά. θα συνεχίσουν να «προκαλούν» το βουνό σε διαφορετικές κατηγορίες, ανάλογα με τα γούστα τους. Ακολουθούν τα ρεκόρ ανά κατηγορία.

Χωρίς τίτλο.png
Χωρίς τίτλο.png (22.67 KiB) 2591 προβολές

Χωρίς τίτλο1.png
Χωρίς τίτλο1.png (33.54 KiB) 2591 προβολές


Πηγή: http://www.autoblog.gr


•Τα όρια της ζωή σου ειναι απλως επινοήσεις του εαυτού σου.
•Εξερεύνησε, Ονειρέψου, Ανακάλυψε.
•Ακολούθησε τον δρόμο σου ως την άκρη. Η αξία του δρόμου είναι να μην σταματήσεις.
Άβαταρ μέλους
theo_ts
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 16489
Εγγραφή: Παρ Απρ 02, 2010 4:03 pm
Τοποθεσία: Στη Γενέτειρα του Ευριπίδη
Λάστιχα: Mickey Thompson MTZ
Διάσταση ελαστικών: 35x12.5/17
Suspension: Air Suspension
cb: Ναι
Εργάτης: Ναι
Aka: Τεο
Name: ΘΟΔΩΡΗΣ

Re: Pikes Peak International Hill Climb Ιστορική Αναδρομή

Δημοσίευσηαπό nick_89 » Δευτ Ιούλ 08, 2013 9:33 pm

Πολύ ενδιαφέρον!!!
Μου κάνει μεγάλη εντύπωση πως οι μηχανές είναι πολύ πιο αργές από τα αυτοκίνητα... και σε χρόνο αλλά και σε ταχύτητες :think: :think: :think:

Καλιακούδααααααα πήγαινε να τους δείξεις αγορίνα μου :mrgreen:

ταξιδιάρα ψυχή..
Vitara Virus
Raptorian
Άβαταρ μέλους
nick_89
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 21797
Εγγραφή: Κυρ Φεβ 01, 2009 6:26 pm
Τοποθεσία: Αθήνα GR
Λάστιχα: General Grabber AT
Διάσταση ελαστικών: 285/70/ R17
Suspension: Fox Racing
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: Scotsman
Name: Νίκος

Re: Pikes Peak International Hill Climb Ιστορική Αναδρομή

Δημοσίευσηαπό hlias » Δευτ Ιούλ 08, 2013 9:35 pm

ωραιο ρεπορταζ Θοδωρη :-)
οτι δε πιστευεις δε σημαινει οτι δεν υπαρχει
Άβαταρ μέλους
hlias
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 8330
Εγγραφή: Δευτ Οκτ 27, 2008 6:08 pm
Τοποθεσία: ιλιον
Λάστιχα: Hankook dynapro
Διάσταση ελαστικών: 225/75/16
Suspension: MAD+Rancho+αποστατες
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Name: Ηλιας

Re: Pikes Peak International Hill Climb Ιστορική Αναδρομή

Δημοσίευσηαπό ΜΩΡΑΙΤΗΣ » Δευτ Ιούλ 08, 2013 9:36 pm

Εξαιρετικό και επίκαιρο ;-) :mrgreen: θέμα :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: ωραίος Θοδωρή :D
Σαν έρθει η ώρα της πορείας πολλοί δεν ξέρουν πως επικεφαλής βαδίζει ο εχθρός τους.
Η φωνή που διαταγές τους δίνει είναι του εχθρού τους η φωνή.
Και εκείνος που για τον εχθρό μιλάει είναι ο ίδιος τους ο εχθρός.
Μπ. Μπρέχτ
Άβαταρ μέλους
ΜΩΡΑΙΤΗΣ
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 27150
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 08, 2008 1:08 pm
Τοποθεσία: ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ
Λάστιχα: MICHELIN
Suspension: BILSTEIN B6
cb: Όχι
Aka: Ο Κυανοπώγωνας..

Re: Pikes Peak International Hill Climb Ιστορική Αναδρομή

Δημοσίευσηαπό TAKIS L. » Δευτ Ιούλ 08, 2013 10:30 pm

Μπράβο Θοδωρή,πολύ καλό!!!
peace - unity - love and have some off road fun!!!
Άβαταρ μέλους
TAKIS L.
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 7198
Εγγραφή: Δευτ Οκτ 18, 2010 9:44 pm
Τοποθεσία: Πειραιάς
Λάστιχα: Malatesta Cobra
Διάσταση ελαστικών: 205/80/16
Suspension: Mad-KYB
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: O...γειά σας σύντροφοι
Name: ΤΑΚΗΣ Λ.

Re: Pikes Peak International Hill Climb Ιστορική Αναδρομή

Δημοσίευσηαπό Kalavritara » Τρί Ιούλ 09, 2013 6:54 pm

Πολύ ενδιαφέρον το αρθράκι Θοδωρή ;-)
Αξίζει να υπογραμμίσουμε ότι όλα τα οχήματα που παλεύουν την δύσκολη αυτή ανάβαση έχουν ειδικούς ρυθμιστές μίξης καυσίμου/οξυγόνου, καθώς οι κινητήρες αναγκάζονται να λειτουργούν με ελάχιστο αέρα πάνω από τα 3,000μέτρα :!:
"Vitara 1.6 1997 16v και New Vitara 1600 Diesel Allgrip Auto , παππούς και εγγονός στο ίδιο garage "
Άβαταρ μέλους
Kalavritara
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 6919
Εγγραφή: Πέμ Φεβ 02, 2012 1:15 am
Τοποθεσία: Στο βουνό περιμένοντας τα χιόνια
Λάστιχα: Viking
Διάσταση ελαστικών: 215/55/17
Suspension: normal
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Name: Takis

Re: Pikes Peak International Hill Climb Ιστορική Αναδρομή

Δημοσίευσηαπό kaliakouda » Δευτ Ιούλ 15, 2013 9:50 pm

''Πολυάσχολος'' το τελευταίο διάστημα τώρα βρήκα χρόνο να διαβάσω αυτό το υπέροχο άρθρο, εύγε Θόδωρα :clap: :clap:
Φωτιά και Καρκίνο στους Εμπρηστές!!!

http://www.youtube.com/user/kaliakoud

http://www.youtube.com/user/kaliakouda1400
Άβαταρ μέλους
kaliakouda
Founding Member
Founding Member
 
Δημοσιεύσεις: 32406
Εγγραφή: Τετ Απρ 23, 2008 4:17 pm
Τοποθεσία: Ο Θεός αγαπάει όσους ταξιδεύουν!!
Λάστιχα: Malatesta Κobra
Διάσταση ελαστικών: -
Suspension: Rocky Road+1
cb: Ναι
Aka: Αμετανόητος Μοτοσυκλετιστής!
Name: Γιώργος


Επιστροφή στο Aγώνες, Αγωνιστικά Νέα

arahova Τρί Απρ 16, 2024 10:16 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τρί Απρ 16, 2024 6:31 am Καλημέρα σας.
Nikola Tenv Δευτ Απρ 15, 2024 7:21 pm Καλησπέρα ,καλή εβδομάδα
arahova Δευτ Απρ 15, 2024 10:55 am Καλημέρα σε όλους και καλή εβδομάδα.
antonis1627 Δευτ Απρ 15, 2024 6:08 am Καλημέρα σας και καλή εβδομάδα.
john maxx Κυρ Απρ 14, 2024 11:30 pm Καλησπέρα
arahova Κυρ Απρ 14, 2024 11:48 am Καλημέρα σε όλους και καλή Κυριακή.
antonis1627 Κυρ Απρ 14, 2024 7:01 am Καλημέρα σας.
KonKalamata Σάβ Απρ 13, 2024 5:26 pm Καλησπέρα σε όλους και καλό μας Σαββατοκύριακο.
arahova Σάβ Απρ 13, 2024 9:49 am Καλημέρα σε όλους και καλό Σαββατοκύριακο.
Atlas Σάβ Απρ 13, 2024 8:51 am Καλημέρα παίδες!!!
antonis1627 Σάβ Απρ 13, 2024 8:08 am Καλημέρα σας και καλό Σαββατοκύριακο.
arahova Παρ Απρ 12, 2024 9:51 am Καλημέρα σε όλους και καλό Π/Σ//Κ.
antonis1627 Παρ Απρ 12, 2024 6:08 am Καλημέρα σας.
antonis1627 Πέμ Απρ 11, 2024 10:57 am Τετάρτη 17-4-2024 πάμε για καφεδάκι στη
arahova Πέμ Απρ 11, 2024 9:53 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Πέμ Απρ 11, 2024 6:03 am Καλημέρα σας.
arahova Τετ Απρ 10, 2024 7:46 pm Καλησπέρα σε όλους.
antonis1627 Τετ Απρ 10, 2024 6:02 am Καλημέρα σας.
arahova Τρί Απρ 09, 2024 3:16 pm Καλησπέρα σε όλους.
antonis1627 Τρί Απρ 09, 2024 6:04 am Καλημέρα σας.
Διοματάρης Δευτ Απρ 08, 2024 11:38 am Καλημέρα σας
arahova Δευτ Απρ 08, 2024 9:24 am Καλημέρα και καλή εβδομάδα σε όλους.
antonis1627 Δευτ Απρ 08, 2024 6:26 am Καλημέρα σας και καλή εβδομάδα.
arahova Κυρ Απρ 07, 2024 11:06 am Καλημέρα και καλή Κυριακή σε όλους.
AJAX Chat © 2007 StarTrekGuide ? Updates every 5 Seconds

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση : Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 1 επισκέπτης