Ο τελευταίος φαροφύλακας του Κάβο Μαλιά

Γενικά θέματα με διάφορες φωτογραφίες.
Η ενότητα περιέχει και videotutorial οδηγιών ανάρτησης των φωτογραφιών μας στο forum

Ο τελευταίος φαροφύλακας του Κάβο Μαλιά

Δημοσίευσηαπό kaliakouda » Δευτ Ιαν 16, 2017 11:14 pm

Ο τελευταίος φαροφύλακας του Κάβο Μαλιά ανακαλεί εικόνες από 30 χρόνια μοναξιάς Και μιλάει για όσα κέρδισε και όσα στερήθηκε από τη συνειδητή του απομόνωση στο έρημο άκρο της Πελοποννήσου

2.1.2017 | 09:19 Η μοναξιά σε κάνει πολλές φορές να συμπεριφέρεσαι σαν αγρίμι...

1119157_Screen_Shot_2017-01-02_at_09.17.09.png.jpg

Φωτ.: Γιάννης Κάσσης
AΠΟ ΤΗΝ ΜΑΡΙΑ ΦΑΝΦΑΝΗ

Ο Βαγγέλης Κυνηγαλάκης παρουσιάστηκε στην Υπηρεσία Φάρων το 1957 και συνταξιοδοτήθηκε το 1987.
Έγινε φαροφύλακας αρχικά για να αυτοσυντηρηθεί και λίγο αργότερα για να μπορέσει να ζήσει την οικογένεια που έκανε, αλλά ποτέ δεν χάρηκε όσο θα ήθελε. Άλλαξε πέντε φάρους κι έζησε πέντε διαφορετικές ζωές, όλες στην απομόνωση.
Σε καιρούς δύσκολους, πριν οι φάροι γίνουν αυτόματοι, εκείνος έμενε άγρυπνος με έναν και μόνο σκοπό: να μην σβήσει το φως τους, για να μπορούν τα πλοία να αρμενίζουν με ασφάλεια.
Ήταν ο τελευταίος που άναψε τον φάρο στον Καβομαλιά πριν τον φωτίσουν με ηλιακό τροφοδότη, επιδιόρθωνε τον μηχανισμό όταν χαλούσε, τον συντηρούσε, τον καθάριζε και διατηρούσε τον φάρο αναμμένο ακόμη και στις μεγαλύτερες θεομηνίες, όταν τα κύματα έφταναν τα ογδόντα μέτρα και έσπαγαν τα τζάμια.

Άλλα δύο χρόνια έζησε στον φάρο Φολεγάνδρου, έναν χρόνο στο Ταίναρο στη Μέσα Μάνη, κάποιους μήνες στα Αντικύθηρα, τον τόπο καταγωγής του, και τέσσερα χρόνια στα Κύθηρα, απ” όπου και συνταξιοδοτήθηκε.

Έζησε μια ζωή σκληρή, όμως, ακόμη και αν ο αγώνας του στους φάρους συνεχιζόταν νυχθημερόν, δεν μετάνιωσε ούτε λεπτό για την επιλογή του. Ήταν τόσο μεγάλη η συνεχής αγωνία του, που σχεδόν 25 χρόνια μετά επιστρέφει ως εφιάλτης και στοιχειώνει τα βράδια του: αναστατώνεται και ξυπνάει ιδρωμένος επειδή ονειρεύεται ότι έσβησε ο φάρος.

Όταν τον έστειλαν το ’57 στον ζόρικο φάρο του Κάβου Μαλιά προσπάθησε τρεις φορές να τον προσεγγίσει από την θάλασσα -όλες αποτυχημένες.
Τρεις μέρες του πήρε να φτάσει εκεί, μετά από περιπέτειες και τη βοήθεια των κατοίκων της περιοχής. Ο δρόμος από τη Νεάπολη στα Βελανίδια, ένα κοντινό χωριό στον Κάβο, ήταν βατός. Από εκεί, ένας κατσικόδρομος οδηγούσε στον φάρο μετά από ένα τρίωρο πεζοπορίας.
Πολλές φορές σε δύσκολες καιρικές συνθήκες, τα κύματα έσκαγαν στο δρόμο και αναγκαζόταν να κάνει ακόμη μεγαλύτερο δρόμο από τα κατσάβραχα. Τις περισσότερες, φορτωμένος με πράγματα.

Είχε γίνει εξπέρ στο να καταγράφει τις καιρικές συνθήκες, τα μποφόρ, την κατεύθυνση του ανέμου και τα κύματα της θάλασσας, τόσο που ενημέρωνε με μεγάλη ακρίβεια την Υδρογραφική Υπηρεσία.

Παρά τις χιλιάδες αντιξοότητες και την ξεκομμένη από τον κόσμο ζωή, κατάφερε να κάνει οικογένεια. Στα Βελανίδια γνώρισε τη γυναίκα του, αρραβωνιάστηκαν και σε λίγο καιρό παντρεύτηκαν κι έκαναν δύο παιδιά, τις δύο μεγαλύτερες χαρές στη ζωή του.
Όμως το ’97 έχασε τον δευτερότοκο σε αυτοκινητικό δυστύχημα και στον φάρο πέρασε μόνος του την αβάσταχτη στενοχώρια. Ο Βαγγέλης Κυνηγαλάκης έζησε πολλές φουρτούνες στον φάρο, κυριολεκτικά και μεταφορικά. Κι έχασε πολλά πράγματα από τη ζωή του. Λόγω δουλειάς έχασε τις τελευταίες στιγμές και τους θανάτους των δικών του ανθρώπων, τις εγκυμοσύνες της συζύγου του αλλά και τις καθημερινές χαρές των παιδιών του. Όπως ο ίδιος παραδέχεται, η γυναίκα του πάσχιζε μόνη.
Η μοναξιά έγινε σε πολλές περιπτώσεις συνώνυμο της θλίψης, όμως τις περισσότερες φορές τον όπλιζε με δύναμη. Με αυτή την αστείρευτη δύναμη ψυχής που ακτινοβολεί ακόμη και σήμερα και τον κάνει να μοιάζει μια εικοσαετία μικρότερο.

«Ο φάρος είναι κτισμένος στο ανατολικό μέρος του Κάβου όπου έχει μεγάλες θαλασσοταραχές, φουρτούνες και κύματα θεόρατα που έχουν μείνει στην ιστορία. Οι αρχαίοι λέγανε το ρητό του Στράβωνα: «Μαλέαν δε κάμψας, επιλάθου των οίκαδε», δηλαδή «όταν αποφασίσεις να περάσεις τον Κάβο Μαλιά, ξέχνα πως έχεις οικογένεια».

1119158_DSC_5148.jpg
1119158_DSC_5148.jpg (23.13 KiB) 3549 προβολές


Ο φαροφύλακας είναι καταδικασμένος να ζει στην ερημιά. Εγώ, δεν ευχαριστήθηκα την οικογένειά μου γιατί έλειπα τον περισσότερο καιρό από το σπίτι. Όταν πήγαινα, από το ξενύχτι και την ταλαιπωρία, λέγανε τα παιδιά στην μητέρα τους ‘‘μαμά, το πρόσωπο του μπαμπά είναι αγριεμένο’’. Σε μια-δυο μέρες γαλήνευε και ηρεμούσε.
Τους έλειπα και μου λείπανε. Η μητέρα τους μόνη της πάλευε την κατάσταση. Ήταν καλή η φουκαριάρα η γυναίκα μου. Αγωνίστηκε, τα μόρφωσε και τα έκανε ανθρώπους.
Τα καλοκαίρια έφερνε τα παιδιά στον φάρο και έμεναν για μια βδομάδα. Δεν μπορούσαν να κάτσουν για πολύ, επειδή πίναμε βρόχινο νερό που μάζευα σε μια μικρή δεξαμενή και δεν επαρκούσε. Ο χώρος δεν ήταν ο ιδανικός για να στεγάσει οικογένεια, είχε τρία μικρά δωματιάκια για τους φύλακες. Τα παιδιά, όμως, ψαρεύανε με τη βαρκούλα, κολυμπούσαν και χαίρονταν.
Και υλικά πράγματα στερηθήκαμε πολλά. Το νερό της στέρνας ήταν σχεδόν βραστό το καλοκαίρι, και μέχρι τη δικτατορία δεν είχαμε ψυγείο. Μετά έφεραν ένα που λειτουργούσε με φωτιστικό πετρέλαιο και σωθήκαμε. Και ψωμί μουχλιασμένο φάγαμε και δεν το είχαμε ούτε αυτό πολλές φορές.

Δεν έβαζα ποτέ κακό στο μυαλό μου. Ποτέ δεν φοβόμουν. Ακόμα κι όταν ο συνάδελφος έπρεπε να φύγει και έμενα και τρία βράδια μόνος μου. Έμενα όλη τη νύχτα άγρυπνος -όταν είσαι μόνος δεν πρέπει να κοιμηθείς ούτε λεπτό, το πέλαγος είναι γεμάτο με πλοία και καράβια. Είχα μια αίσθηση ότι μια δύναμη με προστατεύει. Δεν μου περνούσε καν από το μυαλό ότι μπορώ να πάθω κάτι κακό, ενώ κι αυτό θα μπορούσε κάλλιστα να συμβεί.
Μια μέρα ήρθε ο τσοπάνης με τα πρόβατά του στον φάρο και μου είπε «χτες η γυναίκα σου έφερε το ταξί από τη Νεάπολη κι έφυγε για Αθήνα γιατί έχει άρρωστο το παιδί». Ήταν δύο χρονών το παιδί μου τότε. Δεν είχαμε ακόμα τηλέφωνο στον φάρο.
Το ’81 ο πατέρας μου έπαθε διάτρηση στομάχου. Την ίδια νύχτα πέθανε ο καημένος. Δεν ήμουν εκεί, δεν πρόλαβα.

Έμενα όλη τη νύχτα άγρυπνος -όταν είσαι μόνος δεν πρέπει να κοιμηθείς ούτε λεπτό, το πέλαγος είναι γεμάτο με πλοία και καράβια. Είχα μια αίσθηση ότι μια δύναμη με προστατεύει. Δεν μου περνούσε καν από το μυαλό ότι μπορώ να πάθω κάτι κακό, ενώ κι αυτό θα μπορούσε κάλλιστα να συμβεί.
Η ζωή γενικά του φαροφύλακα είναι πολύ δύσκολη. Τότε έπρεπε να το σκεφτεί πολύ καλά κάποιος πριν αποφασίσει να πάει.

Τώρα οι φάροι είναι αυτόματοι και δεν έχουν τόσο μεγάλη ευθύνη. Λειτουργούν, αλλά δεν είναι τόσο απαραίτητοι στα πλοία. Τα πλοία έχουν εξοπλιστεί με όργανα που κάνουν αυτή τη δουλειά. Τα ραντάρ εντοπίζουν τα πάντα. Σήμερα λειτουργεί μόνος του ο φάρος, ενώ τότε, εμείς τον ανάβαμε, εμείς τον σβήναμε. Λειτουργούσε με φωτιστικό πετρέλαιο και με αμίαντο φωτοβολίδα. Πάθαινε βλάβες συνέχεια, με το κρύο τον χειμώνα πάγωνε το πετρέλαιο, έπρεπε να είσαι σε αναμονή για το χειρότερο 24 ώρες το 24ωρο.
Το πρόγραμμά μας κανονικά ήταν: μια εβδομάδα στον φάρο και μια έξω. Πολλές φορές και δύο μέσα-μία έξω. Αλλά ποτέ δεν ήταν πλήρες το προσωπικό. Όταν ήμασταν τρεις, έβγαινε ένας. Γύριζε αυτός και έβγαινε πάλι ένας. Όταν ήμασταν δύο, δεν μπορούσε να λείψει κανείς δικαιολογημένα. Η υπηρεσία δεν επέτρεπε να μείνει ένας μόνος του στον φάρο, ασχέτως αν εμείς το κανονίζαμε μόνοι μας, ανάλογα με τις ανάγκες μας, για να εξυπηρετηθούμε.

Θυμάμαι πολλά πράγματα και το στομάχι μου ανακατεύεται. Τους συναδέλφους που υπηρετήσαμε μαζί και οι πιο πολλοί έχουν τώρα πεθάνει. Τις δυσκολίες που αντιμετώπισα τριάντα χρόνια και κάτι μήνες, πραγματικής υπηρεσίας στις ερημιές. Το χειρότερο όμως που σκέφτομαι είναι οι αρρώστιες. Αυτό με καταβάλλει. Αν ξέρεις ότι ένας άνθρωπος ή ακόμη πιο πολύ, το παιδί σου, είναι άρρωστο και δεν μπορείς να κάνεις τίποτε, σε κάνει να νιώθεις αλυσοδεμένος. Αυτό το αισθάνομαι ακόμη και σήμερα, όταν σκέφτομαι τις στενοχώριες που περάσαμε στην οικογένεια. Τα περισσότερα εν απουσία μου, γιατί δεν γινόταν αλλιώς.
Υπήρχαν συνάδελφοι που τρώγονταν με τα ρούχα τους. Και η μοναξιά σε κάνει πολλές φορές να συμπεριφέρεσαι σαν αγρίμι. Είναι πολλοί που λένε ότι δεν μπορούν να ζήσουν στην ερημιά όχι για χρόνια, ούτε για έναν μήνα. Αλλά, η ανάγκη σε κάνει να διαμορφώσεις το χαρακτήρα σου και να κάνεις αυτό που πρέπει.
Έζησα στην ερημιά τα περισσότερά μου χρόνια και τη νοσταλγώ πολλές φορές. Δεν αντέχω την πολύ κίνηση και την οχλαγωγία. Αν υπήρχε νερό εκεί πέρα, μια πηγή ας πούμε, θα μπορούσα να πάω το καλοκαίρι να μείνω για έναν δύο μήνες. Να ησυχάσει το μυαλό μου».

Ο Κάβος Μαλιάς Βρίσκεται στα ΝΑ της Πελοποννήσου, στο νομό Λακωνίας. Είναι το δεύτερο νοτιότερο σημείο της ηπειρωτικής Ελλάδας μετά το ακρωτήριο Ταίναρο. Από την αρχαιότητα έως τη σύγχρονη εποχή, αποτελεί σημαντικό ναυτικό πέρασμα, που είναι επικίνδυνο λόγω των συχνών εναλλαγών του καιρού και των τοπικών ανέμων μεγάλης έντασης, οι οποίοι προκαλούν τις συνηθισμένες για την περιοχή φουρτούνες. Το ακρωτήρι φέρει το μέγιστο βάρος για τις αλλαγές στην πορεία πλοίων που κατευθύνονται από τη Δυτική Μεσόγειο προς Πειραιά, Θεσ/κη, Δαρδανέλια, Τουρκία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Ρωσία, Γεωργία, Αρμενία και αντίστροφα.
Το 1883 ανεγέρθηκε στην περιοχή ένας από τους πιο σημαντικούς φάρους στο ελληνικό φαρικό δίκτυο, ο πετρόκτιστος φάρος του Καβομαλιά, με ύψος πύργου τα 15 μέτρα (40 μέτρα πάνω από τη θάλασσα) και απόσταση φωτοβολίας τα 40 μίλια.

Η εξέλιξη των φάρων
Η αυτοματοποίηση των φάρων λόγω της εξέλιξης των τηλεπικοινωνιών και ακόμη περισσότερο, των δορυφορικών επικοινωνιών οι οποίες αυτονόμησαν τα πλοία, υποβάθμισε σταδιακά τον ρόλο των 120 παραδοσιακών φάρων. Μέχρι το 1980 η Υπηρεσία Φάρων απασχολούσε 320 φαροφύλακες, που εκτός των άλλων συντηρούσαν τους φάρους και προλάμβαναν υλικές ζημιές. Σήμερα, ο αριθμός των φαροφυλάκων δεν ξεπερνά τους 70 και το ελληνικό φαρικό δίκτυο ερημώνει ανεπανόρθωτα.
Οι σύγχρονες πηγές ενέργειας των φάρων είναι η ηλιακή ενέργεια, η ασετιλίνη και το ηλεκτρικό ρεύμα της ΔΕΗ. Αυτό σημαίνει ότι η δουλειά του φαροφύλακα, όπου κρίνεται αναγκαία, έχει γίνει πολύ πιο εύκολη αλλά σε πολλές περιπτώσεις έχει ακόμη το ίδιο τίμημα, την απομόνωση.

© Γκρέκα 2015/ LIFO Πηγή: http://www.lifo.gr
Φωτιά και Καρκίνο στους Εμπρηστές!!!

http://www.youtube.com/user/kaliakoud

http://www.youtube.com/user/kaliakouda1400
Άβαταρ μέλους
kaliakouda
Founding Member
Founding Member
 
Δημοσιεύσεις: 32406
Εγγραφή: Τετ Απρ 23, 2008 4:17 pm
Τοποθεσία: Ο Θεός αγαπάει όσους ταξιδεύουν!!
Λάστιχα: Malatesta Κobra
Διάσταση ελαστικών: -
Suspension: Rocky Road+1
cb: Ναι
Aka: Αμετανόητος Μοτοσυκλετιστής!
Name: Γιώργος

Re: Ο τελευταίος φαροφύλακας του Κάβο Μαλιά

Δημοσίευσηαπό GEORGE PALTOGLOU » Δευτ Ιαν 16, 2017 11:23 pm

:shock: :shock: Τα λόγια περιττά !!!
The Best Way To Predict The Future Is To Create It !!!
Άβαταρ μέλους
GEORGE PALTOGLOU
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 4360
Εγγραφή: Δευτ Ιαν 28, 2013 11:24 am
Τοποθεσία: ΣΙΔΗΡΟΚΑΣΤΡΟ ΣΕΡΡΩΝ
Λάστιχα: MAXXIS A/T 980
Διάσταση ελαστικών: 215/70/16
Suspension: Μαμά +3,5cm
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Name: ΓΙΩΡΓΟΣ

Re: Ο τελευταίος φαροφύλακας του Κάβο Μαλιά

Δημοσίευσηαπό ChristosJP » Τρί Ιαν 17, 2017 12:24 am

Φοβερη περιγραφη! Πολυ ατμοσφαιρικη αφηγηση... ολο εικονες! :clap:
Πάρτε ζβάρα τα βουνά τις κορφές, νησιά και πόλεις, τα χωριά, γιοφύρια
άιντε πάρτε τα βρε και αλωνίστε τα βρε
Άβαταρ μέλους
ChristosJP
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 2761
Εγγραφή: Τετ Νοέμ 19, 2014 10:23 pm
Τοποθεσία: ΑΘΗΝΑ
Λάστιχα: MAXXIS BIGHORN 764MT
Διάσταση ελαστικών: 225x75x16
Suspension: trailmaster
cb: Ναι
Name: Χρηστος

Re: Ο τελευταίος φαροφύλακας του Κάβο Μαλιά

Δημοσίευσηαπό theo_ts » Τρί Ιαν 17, 2017 12:53 am

Εξαιρετικο...... :clap: :clap: :clap:
""όταν αποφασίσεις να περάσεις τον Κάβο Μαλιά, ξέχνα πως έχεις οικογένεια""
τα λόγια είναι περιττά


•Τα όρια της ζωή σου ειναι απλως επινοήσεις του εαυτού σου.
•Εξερεύνησε, Ονειρέψου, Ανακάλυψε.
•Ακολούθησε τον δρόμο σου ως την άκρη. Η αξία του δρόμου είναι να μην σταματήσεις.
Άβαταρ μέλους
theo_ts
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 16485
Εγγραφή: Παρ Απρ 02, 2010 4:03 pm
Τοποθεσία: Στη Γενέτειρα του Ευριπίδη
Λάστιχα: Mickey Thompson MTZ
Διάσταση ελαστικών: 35x12.5/17
Suspension: Air Suspension
cb: Ναι
Εργάτης: Ναι
Aka: Τεο
Name: ΘΟΔΩΡΗΣ

Re: Ο τελευταίος φαροφύλακας του Κάβο Μαλιά

Δημοσίευσηαπό hlias » Τρί Ιαν 17, 2017 2:17 am

GEORGE PALTOGLOU έγραψε::shock: :shock: Τα λόγια περιττά !!!

ετσι ακριβως
οτι δε πιστευεις δε σημαινει οτι δεν υπαρχει
Άβαταρ μέλους
hlias
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 8330
Εγγραφή: Δευτ Οκτ 27, 2008 6:08 pm
Τοποθεσία: ιλιον
Λάστιχα: Hankook dynapro
Διάσταση ελαστικών: 225/75/16
Suspension: MAD+Rancho+αποστατες
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Name: Ηλιας

Re: Ο τελευταίος φαροφύλακας του Κάβο Μαλιά

Δημοσίευσηαπό Στράτος » Τρί Ιαν 17, 2017 9:29 am

Ζωή κι αυτή...!!!
Βλέπε, άκου, σώπα...
Once you go mud, you never go back

Άβαταρ μέλους
Στράτος
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 4594
Εγγραφή: Τρί Νοέμ 01, 2016 12:35 pm
Τοποθεσία: Αθήνα
Λάστιχα: Maxxis Bighorn MT 764
Διάσταση ελαστικών: 205/80/16
Suspension: Βουνίσια...
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: Βουνοφαγοκατασκηνωτής/Τάι-ραπερ
Name: Στράτος

Re: Ο τελευταίος φαροφύλακας του Κάβο Μαλιά

Δημοσίευσηαπό antonis1627 » Πέμ Φεβ 02, 2017 7:03 pm

Τι να πει κανείς γι' αυτή τη μοναχική ζωή των φαροφυλάκων.Είναι ήρωες :clap: :clap: .
ΘΑ ΠΑΡΩ ΤΑ ΟΡΗ ΚΑΙ ΤΑ ΒΟΥΝΑ
Άβαταρ μέλους
antonis1627
Super Moderator
Super Moderator
 
Δημοσιεύσεις: 16328
Εγγραφή: Παρ Μαρ 05, 2010 12:13 pm
Τοποθεσία: Νέα Ερυθραία-Αθήνα
Λάστιχα: BF GOODRICH A/T KO2
Διάσταση ελαστικών: 225/70/16
Suspension: MAD+KYB+Αποστάτες
cb: Ναι
Εργάτης: Όχι
Aka: Αντώνιος ο Συναξαριστής
Name: ΑΝΤΩΝΗΣ

Re: Ο τελευταίος φαροφύλακας του Κάβο Μαλιά

Δημοσίευσηαπό ΜΩΡΑΙΤΗΣ » Σάβ Φεβ 04, 2017 12:42 pm

Συγκλονιστική αφήγηση......σεβασμός και όχι μόνο σε αυτούς τους ανθρώπους....... :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap: :clap:
Σαν έρθει η ώρα της πορείας πολλοί δεν ξέρουν πως επικεφαλής βαδίζει ο εχθρός τους.
Η φωνή που διαταγές τους δίνει είναι του εχθρού τους η φωνή.
Και εκείνος που για τον εχθρό μιλάει είναι ο ίδιος τους ο εχθρός.
Μπ. Μπρέχτ
Άβαταρ μέλους
ΜΩΡΑΙΤΗΣ
Vitaraclub Platinum Member
Vitaraclub Platinum Member
 
Δημοσιεύσεις: 27150
Εγγραφή: Τρί Ιούλ 08, 2008 1:08 pm
Τοποθεσία: ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ
Λάστιχα: MICHELIN
Suspension: BILSTEIN B6
cb: Όχι
Aka: Ο Κυανοπώγωνας..


Επιστροφή στο Φωτογραφίες γενικές

arahova Πέμ Μαρ 28, 2024 10:04 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Πέμ Μαρ 28, 2024 7:09 am Καλημέρα σας.
Σταύρος 4x4 Πέμ Μαρ 28, 2024 7:08 am Καλημέρα
Tzivitzonis Τετ Μαρ 27, 2024 1:10 pm θα ρωτησω τον υιο :P
SIAL Τετ Μαρ 27, 2024 1:10 pm δεν έχει διήμερη άδεια ρε μάστορα?
Tzivitzonis Τετ Μαρ 27, 2024 1:07 pm Εγώ που θα ερθω Κυριακή πόσες έχω;
SIAL Τετ Μαρ 27, 2024 1:05 pm 9 και σήμερα!!!
SIAL Τετ Μαρ 27, 2024 1:01 pm Μερσύ μποκού!
SIAL Τετ Μαρ 27, 2024 1:01 pm αχαχαχαχα
SIAL Τετ Μαρ 27, 2024 1:00 pm Νουχρίτσααααααααααα
SIAL Τετ Μαρ 27, 2024 1:00 pm Καλημέρες! Λίγο θέαμα για όλους! viewtopic.php?f=66&t=37146&p=940582#p940582
arahova Τετ Μαρ 27, 2024 12:14 pm Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τετ Μαρ 27, 2024 6:58 am Καλημέρα σας.
arahova Τρί Μαρ 26, 2024 9:36 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Τρί Μαρ 26, 2024 7:03 am Καλημέρα σας.
antonis1627 Δευτ Μαρ 25, 2024 10:24 pm Φίλε Θανάση ΘανασηςΖ καλησπέρα.Για να μπορείς να συμμετέχεις στις συζητήσεις μας πρέπει να περάσεις από την ενότητα αυτή και αφού ανοίξεις ένα νέο θέμα να μας πεις δύο λόγια για σένα και το αυτοκίνητο σου από που μας γράφεις και να σε καλωσορίσουμε. Επίσης μπορείς να διαβάσεις θα σε βοηθήσει να καταλάβεις τη λειτουργία του φόρουμ.
arahova Δευτ Μαρ 25, 2024 11:58 am Καλημέρα σε όλους, καλή εβδομάδα και Χρόνια Πολλά.
ΣΤΑΥΡΟΣ Δευτ Μαρ 25, 2024 11:52 am Καλημερα σας Χρονια πολλα,καλη εβδομαδα.
antonis1627 Δευτ Μαρ 25, 2024 7:24 am Καλημέρα σας καλή εβδομάδα και Χρόνια Πολλά
arahova Κυρ Μαρ 24, 2024 11:39 am Καλημέρα σε όλους.
antonis1627 Κυρ Μαρ 24, 2024 7:32 am Καλημέρα σας.
arahova Σάβ Μαρ 23, 2024 10:19 am Καλημέρα σε όλους και καλό 3ήμερο.
antonis1627 Σάβ Μαρ 23, 2024 7:29 am Καλημέρα σας.Καλό Σαββατοκύριακο και χρόνια πολλά.
Nikola Tenv Παρ Μαρ 22, 2024 9:19 pm καλησπέρα , καλό τριήμερο και καλές εξορμήσεις στους ...τυχερούς!
arahova Παρ Μαρ 22, 2024 11:38 am Καλημέρα σε όλους και καλό 4ήμερο.
AJAX Chat © 2007 StarTrekGuide ? Updates every 5 Seconds

Μέλη σε σύνδεση

Μέλη σε αυτή την Δ. Συζήτηση: Δεν υπάρχουν εγγεγραμμένα μέλη και 4 επισκέπτες